dissabte, 13 de setembre de 2008

Per sota la barrera psicològica dels 80 kg !!!


Avui estic eufòric: m'he pesat i faig 79 kg, per sota la barrera psicològica dels 80. Això vol dir que he aconseguit perdre'n més de 6 des de que vaig començar el règim: aquell 4 d'agost en el que la meva parella, aprofitant el relax de les vacances, em va fer notar (no sense cert trasbals i perplexitat per part meva) que la meva panxa i la meva papada eren més que incipients. Sospitosament, feia uns mesos que no em pesava...

Encara em queden uns quants kg per arribar als 75, però si més no hem superat l'equador de la meva particular missió. El dia 28 d'octubre, quan presentarem el Pla Estratègic d'ACC1Ó 2009-2013, l'agència de suport a l'empresa que estem parint fruit de la fusió del CIDEM i del COPCA, penso tenir un tipet de collons!

Tot i que a tothom li van bé coses diferents, em permeto fer unes quantes recomanacions a aquells qui estigueu intentant - o no us hàgiu animat encara - treure's els gelats i les paelles de més del costadet de l'abdomen que, si més no a mi, m'han anat bé fins ara:
1. Per molt gimnàs i esport que es faci, el 75% de la pèrdua de pes ve per la dieta, no us enganyeu! Si podeu fer esport molt millor, però penseu que els kg es perden amb el que mengeu.
2.
No us plantegeu perdre més d'1 kg per setmana, no és sostenible. Si alguna setmana sona la flauta perfecte, però les dietes miraculoses de polvos (de pot!) i potingues que tant d'èxit tenen els republicans a part de castigar el cos són com una molla que quan els deixes tornes a pujar cap amunt.
3. Sigueu estrictes i ordenats amb el seguiment del vostre pes: peseu-vos amb la mateixa bàscula, a la mateixa hora del dia i una vegada per setmana (jo ho faig dissabtes a l'aixecar-me). És la única manera de comprovar seriosament si perdeu pes. Com a estímul podeu anar-ho seguint amb una taula o gràfic (si sou de números). Jo ho segueixo amb un aplicatiu del Facebook!
4. Allunyar-se dels dimonis: xocolata, dolços, salses i pà i els seus variants. De pà només en mengeu una vegada al dia - jo ho faig per esmorzar -, i serà més fàcil de controlar-vos.
5. No renuncieu a l'esmorzar i intenteu tenir fruita tenir fruita per picar entre els àpats. A mi em sembla més sa que les galetotes de règim que venen per tot arreu.
6. Feu sopars lleugers: amanides, fruites, etc. No és imprescindible menjar tall per sopar. Si us hi acostumeu, veureu com no costa gens ni passes gana, tot i que el peix es pot menjar perfectament també. Jo acostumo a combinar fruites (meló, síndria o pinya) amb un vol de Special K amb iogurts 0%. No és tant dur com sembla !
Ànims és més fàcil del que sembla!

3 comentaris:

Daniel1714 ha dit...

Et felicito.Jo ja fa temps que en faig, però realment em costa baixar al pes que voldria (70 Kg)
Seguiré el consells

Anònim ha dit...

El més important, és fer-ho per salut!!

Anònim ha dit...

Ostres Albert, seguiré els teus sabis consells; jejejeje, jo el dia 15 de juliol vaig començar règim ... aquest estiu he fet clares amb cervesa sense i fanta zero i la veritat, val la pena.
Salut!

Xavi B